Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013



Όταν Ψεύδονται οι πολιτικοί

Του Σταύρου Α. Ζένιου, αναρτημένο στο μπλογκ zenios.wordpress.com.
Με κεφαλαίο Ψ!

Στο 41ο λεπτό της εκπομπής 60-Λεπτά του Χρύσανθου Τσουρούλη  ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Αξιών της Βουλής κος Συλλούρης με διέψευσε  μπροστά σε χιλιάδες τηλεθεατές. Όταν υπέδειξα οτι ζητάμε να εναρμονιστεί η νομοθεσία για διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων για να μην κατακεραυνώνεται η χώρα μας από την επιτροπή GRECO μου απάντησε "ζητάτε αλλά δεν πήρατε χαμπάρι οτι άλλαξε η νομοθεσία» και η «GRECO δεν μας έχει κατηγορήσει».
Εκτός του ότι «δεν πήρα χαμπάρι» πρόσθεσε οτι «λέω οτι θέλω» όταν λέω οτι η αδιαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων επιτρέπει να διακινούν χρήματα σε μαύρες σακούλες, να δέχονται ανώνυμες δωρεές, να δέχονται δωρεές από ημικρατικούς οργανισμούς τα συμβούλια των οποίων διορίζουν. Με διέψευσε οτι το Συμβούλιο της Ευρώπης μας ζητά να διορθώσουμε αυτές τις σημαντικές παραλείψεις και υπαινίχθηκε οτι η άγνοια μου είναι σκόπιμη ισχυριζόμενος «παραπλανάτε τον κόσμο»!
Ως δάσκαλος, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και ευχαριστώ αυτόν που μου το υπέδειξε.
Ως πολίτης, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και αναθεωρώ τις απόψεις μου.
Ως πατέρας, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και νιώθω περήφανος που τα παιδιά μου γνωρίζουν περισσότερα από εμένα.
Ωστόσο, ως δάσκαλος δυσανασχετώ όταν ο συνομιλητής μου ψεύδεται. Ως πολίτης εξοργίζομαι να βλέπω τους υπεύθυνους για την τύχη της χώρας να μην γνωρίζουν ούτε να ψάχνουν να μάθουν ούτε να τολμούν να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους.Ως πατέρας ντρέπομαι για την ποιότητα του πολιτικού λόγου που ακούνε τα παιδιά μας.
Διαψεύδω και εγώ λοιπόν, αλλά τεκμηριωμένα. Παραθέτω αυτούσιες τις σχετικές παραγράφους της έκθεσης GRECO 5ης Απριλίου 2013 η οποία είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο αν και ο κος Συλλούρης ισχυρίστηκε οτι «η επιτροπή GRECO δεν έκαμε ενδιάμεση έκθεση για την Κύπρο» (43ο λεπτό ):
28. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση i [για δημοσιοποίηση των λογαριασμών] έχει υιοθετηθεί μερικώς.
34. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση ii [για να μην επιτρέπονται ανώνυμες δωρεές] δεν έχει υιοθετηθεί
39. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση iii [για να δημοσιοποιούταν οι εισφορές σε είδος] δεν έχει υιοθετηθεί
50. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση v [για έγκαιρη υποβολή λογαριασμών] έχει υιοθετηθεί μερικώς.
54. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση vi [για εισαγωγή αποτρεπτικών ποινών στην παραβίαση της νομοθεσίας] δεν έχει υιοθετηθεί.
55. Με βάση τα πιο πάνω, GRECO συμπεραίνει οτι η Κύπρος εφάρμοσε ικανοποιητικά 2 από τις 8 εισηγήσεις της Έκθεσης.  (Έμφαση όπως το πρωτότυπο).
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Συλλούρης-Αλήθεια, 8-2 στο 43ο λεπτό.
Ωστόσο όταν οι πολιτικοί ψεύδονται κερδίζει η διαφθορά. Και όταν ψεύδονται στα μούτρα χιλιάδων πολιτών προκαλούν την απαξίωση τους.
Γι’ αυτό η χώρα έχει πτωχεύσει. Πτώχευσε πρώτα σε ποιότητα πολιτικού λόγου και μετά στην οικονομία.
Καλά κάνει ένας πολιτικός να είναι προσεκτικός όταν διαψεύδει τους συνομιλητές του. Έχει δικαίωμα στην άποψη του αλλά όχι στην κατασκευή των γεγονότων. Ο Κύπριος πολίτης είναι ενημερωμένος, έχει φωνή και απαιτεί να ακούγεται
Εγκρίνετε λοιπόν τις εισηγήσεις που προσυπόγραψαν οι 5000 πολίτες της πλατφόρμας Διαφάνεια Τώρα! και αφήστε τις υπεκφυγές για πραγματικά αχάπαρους. Ευτυχώς, δεν θα βρείτε πολλούς πλέον στην Κύπρο. Ακόμη και όσοι επιλέγουν να σιωπούν δεν είναι αχάπαροι.
Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι μέλος του προεδρείου της πρωτοβουλίας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-για Πρόοδο και Περηφάνια, καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και πρόεδρος των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών.