Το εμβληματικό έργο του Heiner Müller, “HAMLETMACHINE”, σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζαμπουλάκη, θα
παρουσιάσουν οι deviant GaZe στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες από
τις 13 Ιανουαρίου 2014 και για 14
παραστάσεις.
Το “HAMLETMACHINE” μετά την παρουσίαση
στο Camp και τις sold out παραστάσεις στο
Φεστιβάλ Αθηνών, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς και
ανοίγοντας ένα πεδίο έντονης συζήτησης που προέκυψε από την ίδια την εμπειρία
των θεατών, ξαναπαρουσιάζεται προσφέροντας την δυνατότητα σε αυτούς που δεν το
είδαν να ζήσουν την μοναδική αυτή θεατρική εμπειρία.
Μια ακραία πολιτική παράσταση των deviant GaZe με την μορφή human
installation που βασίζεται στα πρωτογενή υλικά του θεάτρου -σώμα, ενέργεια,
φωνή, μεταμόρφωση-, που με την πρωτοποριακή σκηνική της γλώσσα, διανοείται και
συνομιλεί με ένα από τα κορυφαία κείμενα του σύγχρονου θεάτρου, παρουσιάζοντας,
μια Ευρώπη που διαλύεται...
Με συνεχείς
αναφορές στην σαιξπηρική δραματουργία, σε έργα της ευρωπαϊκής γραμματείας, αλλά
και στην Ευρωπαική Ιστορία, η Μηχανή Άμλετ είναι ένα έργο που βυθίζεται στις
προσδοκίες και τις απογοητεύσεις της Ιστορίας.
Στην Μηχανή Άμλετ το σκηνικό υποκείμενο, καταρρέοντας κάτω από το βάρος
της Ιστορίας, αφήνει πίσω του το αυτόνομο υποκείμενο της εσωτερικότητας του
Hamlet για να εμπλακεί σε ένα αέναο σχιζοειδές γίγνεσθαι. Το σώμα γίνεται ο
Hamlet, η ηθοποιός που παίζει τον Hamlet, γίνεται ο Macbeth, η Ofelia, η
Ηλέκτρα, η Rosa Luxembourg, η Ulrike Meinhof, και πολλοί άλλοι...
deviant GaZe
-Μια
συνισταμένη του βλέμματος ΥΠΕΡ και ΕΝΑΝΤΙΑ του ανθρώπου-
Έγραψαν για το «HAMLETMACHINE»
«Η αφαιρετικά μοντέρνα, αυστηρά οργανωμένη και ρυθμικά
αποκρυσταλλωμένη σκηνοθεσία του Γιώργου Ζαμπουλάκη, σηματοδοτεί μια σοβαρή
νεωτεριστική προσέγγιση της Μηχανής Άμλετ.
Είχα καιρό να δω μια σκηνοθετική χειρονομία που να διαθέτει τόση διαύγεια και
βιαιότητα, τόση σεμνότητα και σφρίγος, τόση ένταση και εκτόπισμα».
Ιλειάνα Δημάδη
Αθηνόραμα 5
Φεβρουαρίου 2013
«Εξαίρετη σκηνοθεσία και
αφοπλιστική – από τα σπλάχνα βγαλμένη – ερμηνεία-έκπληξη της Μαριάννας
Δημητρίου, που κατέβασαν το δύστροπο κείμενο στην πλατεία και με συμφιλίωσαν με
τον Μίλλερ».
Γιώργος Σαρηγιάννης,
Ελληνικό Φεστιβάλ, «Τα δικά μου καλύτερα του φεστιβάλ
Αθηνών 12+1», τεύχος 36
«Στο άρτιο εικαστικό περιβάλλον
του Θάνου Βόβολη, η Μαριάννα Δημητρίου, έχοντας κάνει δεύτερη σάρκα της το
καταιγιστικό κείμενο του Μίλερ, είχε το κοινό της κυριολεκτικά στην παλάμη του
χεριού της και σαν έμπειρη μαριονετοπαίκτης μάς καθοδηγούσε κατά το δοκύν με
ένα της βλέμμα, με μια απειροελάχιστη κίνηση».
Ιωάννα Μπλάτσου,
«Κ» της Καθημερινής, 11 Αυγούστου 2013
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ελένη
Βαροπούλου
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Γιώργος
Ζαμπουλάκης
Εγκατάσταση-Κοστούμι:
Θάνος Βόβολης
Ερμηνεία: Μαριάννα Δημητρίου
Φωτογραφίες: Θεόφιλος
Γεροντόπουλος / Λίνα Προβή
Μία παραγωγή των deviant GaZe σε συνεργασία με τη Λυκόφως.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, Τουρναβίτου 7, Θησείο
Τηλ. ταμείου:
210 3255444
Πρεμιέρα παράστασης: Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014
Ώρες παραστάσεων: Δεύτερα 21:00 & Παρασκευή 23:45
Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr
Τιμές εισιτηρίων: 12€ Κανονικό, 8€ Φοιτητικό, ανέργων
& ΑΜΕΑ
Διάρκεια: 60’