Κ. Γαβρόγλου: «Εκ του πονηρού» τα σχόλια περί υπονόμευσης του αδιάβλητου των εξετάσεων
Απάντηση στα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πλήγμα στο αδιάβλητο των εξετάσεων, έδωσε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο». Ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι «εκ του πονηρού» υποστηρίζεται ότι υπονομεύεται το αδιάβλητο των εξετάσεων. «Είναι απολύτως πονηρό... Για τα παιδιά που θα μπαίνουν στα τμήματα με πανελλαδικές, δεν θα αλλάξει τίποτα από το σημερινό. Θα μετράει κατά 10% ο βαθμός του απολυτηρίου», είπε και προσέθεσε: «Εμείς λέμε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα είναι με τις ενδοσχολικές εξετάσεις και στο τέλος με τις απολυτήριες εξετάσεις, όπου ομάδες καθηγητών ανά Δήμο θα βγάζουν τα θέματα για ομάδες σχολείων. Σε μία ομάδα π.χ. με τέσσερα σχολεία, θα έρθει ο φυσικός από το ένα, ο φυσικός από το άλλο κτλ., θα βάλουν θέματα, θα γίνει κλήρωση ανάμεσά τους. Τα παιδιά θα γράψουν με κλειστά ονόματα και θα διορθώνονται οι κόλλες από τον καθηγητή άλλου σχολείου, όχι αυτόν που τους κάνει μάθημα. Αν αυτό δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο (σ.σ. του βαθμού) του απολυτηρίου για το 10%, νομίζω ότι τίποτε πια δεν μας σώζει».
Αναφερόμενος στα Λατινικά, ο υπουργός σημείωσε ότι «η άμεση χρήση τους είναι για ελάχιστα τμήματα, ουσιαστικά μόνο για τα φιλολογικά. Σε όλα τα υπόλοιπα, συμπεριλαμβανομένων και των φιλολογικών, θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει ένα εισαγωγικό μάθημα ενός εξαμήνου στα πανεπιστήμια και το θέμα να λυθεί». Επίσης, τόνισε ότι όπως γίνονται επί χρόνια τα Λατινικά, «είναι μία αποστήθιση, ένα βιβλίο που έχει κείμενα εντελώς ανούσια».
«Από την άλλη», συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου, «δεν μπορεί παιδιά που θα πάνε στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες να μην διαβάζουν κοινωνιολογία. Η κοινωνιολογία δεν έχει σχέση με την Αριστερά, έχει σχέση με το να καταλαβαίνουμε τις κοινωνίες μας, τις δομές τους, τον προβληματισμό τους, τις δομές της Δημοκρατίας, κτλ. Είναι σε όλο τον κόσμο ένα μάθημα πολύ σημαντικό και κάτι που ενδιαφέρει τους εφήβους και τους νέους».